1765 Views |  Like

Reyma

Age when it happend: 20
Where it happened: IPTA
Langauge: Bahasa Melayu
Sex: Male
Rating: 1
Category: Straight

Salam semua peminat Myfirsttime.com. Setelah sekian lama membaca pelbagai kisah dalam ruangan ini, terdetik dihati ini berkongsi sedikit dari pengalaman. Ya, pada usia 20 tahun ia itu sepuluh tahun yg lalu,

Kisah bermula pada waktu pendaftaran kemasukan pelajar baru disebuah IPTA tempatan. Aku pelajar semester tiga pada waktu itu. So, aku dikira sebagai seorang senior.

Dalam ramai ramai pelajar dari segenap pelusuk negara yang mendaftar tahun pertama di menara gading ini, aku terpandang seorang gadis munggil. Senyman beserta dua lesun pipitnya menggamit hatiku. Aku usaha agar dapat merapati gadis ini. Usaha ku berhasil bila gadis tersebut memerlukan pertolongan pada hari ketiga orientasi. Dia ku perhatikan setiap gerak gerinya.Dia tidak tahu jalan keperpustakaan IPTA ini kerana baru. Pada petang itu bermula perkenalan ku dengan sigadis manis ini. Nama syarifah Hafidatul Aini. Dia mesra ku sapa Ain.

Setelah tiga bulan berkenalan dan berbual mesra, aku dapati Ain dari jenis pemalu dan seorang gadis dari desa di sebuah daerah diutara. Manis senyuman Ain juga menjadi igauan beberapa org teman lain. Namun Ain lebih senang merapati aku. Setiap kali bertemu, kami berbual mesra sambil ku cuba bergandingan tangan dengan Ain bila berjalan. Aku mempunyai sebuah kereta kecil jenama Perodua Kembara. Kami sering bersama kemana – mana.

Suatu hari kami keluar berkelah diluar kawasan Universiti dan agak jauh. Dalam perjalanan pulang, tetiba kereta ku meragam dan pada ketika itu hari semakin gelap. Aku cadangkan pada Ain utk mencari hotel budget sementara menunggu keesokan hari utk membaiki keretaku. Ain agak keberatan tetapi tidak mempunyai pilihan. So, dia menurut.

Processing your request, Please wait....
  • 0 - very bad experience 10 - very great experience