1234 Views |  Like

Iyanie & aku (part1)

Age when it happend: 24
Where it happened: KL
Langauge: Malaysian
Sex: Male
Rating: 1
Category: Straight

Kisah ini terjadi 3 tahun yang lalu. Pertemuan dan kejadian tak pernah aku rancangkan. Aku seperti lelaki-lekaki lain di koata Kuala Lumpur, dahagakan kasih sayang sebenar seorang wanita. Boleh ku katakan bahawa hampir 80% gadis kota mengejar kemewahan … materialistik.

Namun dalam baki 20% itu nama Iyani tercatat sebagai salah satu memori yang sukar aku lupakan.

Tepat jam 5:30 petang, seperti biasa aku menanti bas untuk pulang kerumah. Badanku keletihan namun aku bisa tersenyum kerana aku baru sahaja menerima duit gaji hari itu. Bas tiba, dan aku pun naik menuju ke sebuah kerusi.

Disebelahku ada seorang gadis yang jelita dari pandangan mataku. Namun fikiranku tidak sampai untuk menegur apatah lagi mengganggunya kerana aku benar-benar keletihan.

Anmun sesekali aku terpandang wajahnya. Rambutnya agak pendek, kulitnya tidakalah putih namu cukup sifat sebagai seorang calusn isteri.

Dalam kelembapan bas yang bergerak agak perlahan kerana kesesakan lalulintas, mataku terpejam. Aku lena.

Seperti digerak-gerak, aku terjaga betul-betul menghampiri destinasi perjalananku. Dalam keadaan mamai aku bangun membunyikan loceng bas lalu bergegas menuju ke pintu bas. Gadis di sebelahku kutinggalkan untuk meneruskan perjalanan.

Langkah kakiku agak pantas menuju ke rumah. Aku mencari tilam dan bantal untuk merehatkan segala sendi-sendi ku yang sudah tidak seiring lagi.

Sesampai sahaja aku terus lena tanpa membuka pakaianku.
Ahhh betapa nikmatnya tidur setelah seharian penat berkerja.

Suara azan Maghrib mengejutklan aku dari tidur.Ku lihat Zam(teman serumah) telah besiap untuk menunaikan solat.

Ah lega rasanay selepas tidur walaupun tak sampai satu jam.

Aku membuka pakaianku untuk mandi. Seperti biasa aku sering meletakkan dompet ku di atas meja solek.

Tiba-tiba aku menjadi panik. Dompet ku hilang.. Tidak… aku tidak dapat menerima kenyataan. Puas ku cari namun tidak berjumpa. Mungkin dompetku tercicir di dalm bas. Di dalam dompet tersebut terdapat duit RM 800 untuk ku masukkan ke dalam akaun ibu ku di kampung. Kad Kradit… banyak lagi.

Aku termenung. Geram….

Namun apa yang termampu ku lakukan hanyalah berdoa agar ada insan yang mulia datang menyerahakn semula dompet ku… namun rialitinya, aku berada di Kuala Lumpur, kota yang mempunyai ribuan penyamun yang lahapkan kesempatan begini.

Aku cuba bertenang. Mandi.

Selesai sahaja aku mandi, talifon berbunyi. Mood aku untuk menjawab panggilan itu agak kurang, namun bila kulihat Zam sudah keluar, aku pung menjawab panggilan itu.

Inilah pertama kali aku mendengar suara gadis yang begitu manja memanggil namaku. Gadis itu memperkenalkan dirinya sebagai IYANIE.


BERSAMBUNG…

Processing your request, Please wait....
  • 0 - very bad experience 10 - very great experience