3066 Views |  Like

CIKGU TUISYEN (PART 1)

Age when it happend: 25
Where it happened: Rumahnya
Langauge: Malaysian
Sex: Male
Rating: 2
Category: Straight

Aku seorang guru sekolah rendah di KL. Boleh dikatakan aku seorang guru yang baik, menurut para ibu bapa yang menyekolahkan anak mereka di sekolah aku mengajar. Guru Besar sendiri memuji cara pengajaranku. Maklumat ini aku perolehi daripada guru-guru lain yang rapat dengan Guru Besar. Oleh yang demikian, ramailah ibu bapa yang menawarkan aku untuk mengajar anak mereka secara peribadi di rumah mereka.

Tuisyen, bukanlah sesuatu yang baru padaku. Sebelum ini pun dah banyak rumah aku pergi untuk tuisyen. Aku dibayar mengikut jam.

Dalam banyak-banyak rumah yang aku pergi, aku suka pergi ke rumah seorang murid aku yang terletak kira-kira 2 km daripada rumahku. Dia murid tahun 3, berbangsa Cina. Bila giliran aku ke rumahnya (dua kali seminggu), aku cukup seronok, kerana ibunya seorang yang cantik. Aku memanggilnya Mrs. Chin. Umurnya lingkungan awal 30-an dan tidak bekerja. Suaminya seorang arkitek yang berjaya. Semasa aku mengajar anaknya, dia akan masuk ke bilik. Memang aku tidak suka diganggu ketika sedang mengajar. Aku tak boleh kalau ada orang tengok. Dekat nak habis waktu, lebih kurang 15 minit sebelu tamat, dia akan keluar duduk di sofa. Apabila aku habis mengajar, anaknya akan masuk ke bilik dan menyambung membuat kerja sekolah, sementara Mrs. Chin akan menyediakan minuman kepada aku, selalunya air kotak. Sambil minum, aku berbual dengannya. Dari situlah aku tahu serba sedikit latar belakangnya.

Buat pengetahuan semua, aku pergi tuisyen ke rumahnya waktu malam, pukul 8.00 hingga 9.30. Kadang-kala suaminya pun ada, kalau dia balik awal. Perhubungan aku dengan mereka boleh dikatakan baik. Mereka suami isteri sangat sporting. Bila time Raya Cina, aku diberinya angpau.

Mrs. Chin sewaktu di rumah gemar memakai seluar pendek dan T- shirt sahaja. Ini membuatkan bentuk tubuhnya yang montok itu terserlah. Aku kadang-kala mecuri pandang kepada keayuan wajah dan tubuhnya itu, hinggakan kemaluan aku menegang. Aku sering berangan dapat beromen dengannya.

Rambutnya yang panjang dan lurus, kulitnya yang putih, gebu dan bersih, dan tubuhnya yang montok serta pinggangnya yang ramping itu membuatkan aku tak senang duduk. Sebab itulah aku suka pergi ke rumahnya. Walaupun telah mempunyai seorang anak yang berusia 8 tahun, badan dia tetap cantik. Mrs. Chin pandai menjaga badannya.

Hari berganti hari, sudah hampir 9 bulan aku mengajar anaknya. Keputusan yang diperolehinya memang baik. Aku bangga. Mrs.Chin juga bangga dan mengucapkan terima kasih kepada ku. Suaminya selalu berbual hal-hal pembinaan denganku, sesuai dengan kerjanya sebagai arkitek. Aku layan aje le, bukannya tahu sangat. Tapi, cikgu mesti pandai cakap.

Selepas peperiksaan akhir, aku turut ditawarkan mengajar anaknya lagi, sebagai persediaan tahun depan. Aku setuju. Ada sebabnya. Maka, mengajarlah aku hingga habis sesi persekolahan.

Minggu ini minggu last, lepas tu cuti panjang. Malam tu, seperti biasa aku pergi ke rumahnya buat kali terakhir sebelum cuti. Suaminya ada bersama. Selepas habis mengajar, aku dihidangkan air. Mrs. Chin dan suaminya juga duduk bersama berbual.

“Cikgu” sapa suami Mrs. Chin memulakan perbualan.

“Yes” jawabku ringkas sambil menanti kata-katanya.

“Next week I mesti pergi Penang. Ada projek” sambungnya.

“Wah, baguslah” jawabku semula.

“But the problem is, I must be there one week”

“Then, what the problem you got” jawabku semula.

“Nobody will be here to take care of my family”

“You can call your saudara”

“I did, but they cannot help. They have a lot of work to do” balasnya dengan wajah yang agak kesal.

“I hope you can help me” sambungnnya.

“Tolong !” aku terkejut. “How”

“I nak you tolong stay here at night”

“Haaa !!” tersentak aku dengan permintaanya. “But next week cuti, I nak balik kampung”

“Just one week, please”

“Cikgu, you just datang malam, sleep here. I got room for you. Then pagi, you can go anywhere what you want” Mrs. Chin menyambung.

“You know, I tak ada sesiapa yang boleh I harap. This area is not good, it’s must be a man in the house at night. Nanti I pergi, tinggal my wife and my daughter only”

“Please cikgu, please think about it” sambung Mrs. Chin apabila melihatkan aku terdiam.

“I’ll pay you” kata suaminya.

“It not about money” balasku.

“Then”

“Bila you pergi” soal aku.

“This Sunday, and I’ll be home next Saturday” jawabnya penuh ceria. Mungkin menyangka aku akan bersetuju.

“O.K.lah” sambungku. “I help you. But just one week”

“O.K… O.K….” balas Mr. Chin gembira.

“Thanks” sambung Mrs. Chin sambil tersenyum ke arahku. Aku buat tak tahu aje.

“This Saturday night I datang” kataku sambil bangun hendak balik.

“O.K. I will prepair your room” balas Mrs. Chin.

“I balik dulu”

“Thanks cikgu” suaminya berkata sambil berjabat tangan dengan ku. “Thank you very much”

Aku pun balik ke rumah. Dalam perjalanan aku rasa menyesal juga bersetuju dan terpaksa balik lewat seminggu ke kampung. Apa aku nak bagitau mak aku nanti.

Malam tu, aku telefon mak aku kat kampung, bagitau dia yang aku balik lewat sikit kerana ada kursus. Dia OK.

Hari ini hari Jumaat, last day sekolah. Aku tak boleh balik lagi. Esok aku kena pergi rumah Mrs. Chin.


Tunggu sambungannya ……

Processing your request, Please wait....
  • 0 - very bad experience 10 - very great experience